Serena Rick!

Serena deltog i provlopp idag. Kändes pigg och bra i värmning och provstart. Jag hade anmält in henne till 1.40 tempo pga att hon har krånglat en del med galopper och olika saker. Idag däremot var det tvärt om. Hon drog iväg bra i starten och galopperade inte. Vi var 2 styck i det tempot då så hon fick spets där och kändes sedan kanon när hon väl var där. Hon sprang på bättre än vanligt och kom till första 500 på 1.42, då släppte jag på henne lite extra och kom upp till 1000m på 1.38. Och hon var fortsatt pigg och framåt och bra i travet då så sista varvet fick hon gå på lite mer och landade på 1.35 full väg. Hon gick då sista varvet efter 1.31 ca. Detta är bra gjort av henne som trots allt är sen i utvecklingen och har haft en del problem med att hålla travet. Och först nu på slutet som hon börjat gå fort då så tar hon sig bra.
En ändring vi gjort på henne är att hon nu går med boots bak och det har gjort henne gott. Hon har ett fint steg nu och travar på bra.

Jag fick avstängning och det är helt rätt för jag körde för fort och det var jag medveten om, men hästen funka kanon och hon var anmäld till det tempot för att hon tidigare inte gått såpass bra för att ta ner henne en nivå till 1.35 så då lät jag henne flyta på idag. Nästa gång kommer hon inte delta i 1.40 för nu vet vi att hon klarar bättre och behöver inte längre vara med där för att ha någon att springa tillsammans med..

Bilder:





Efter detta så pratade jag med Rickard från Sättrans Stuteri, det är därifrån Serena kommer. Han var kanon nöjd med detta..
Nu blir det lugnt för henne tills nästa vecka då hon förmodligen kommer på provlopp igen och med all säkerhet kommer gå bättre än idag..


Kommentarer
Postat av: Dedde

Oj vad fin hon är!

Kul att det går bra för er nu!

2012-04-18 @ 22:17:22
URL: http://deddejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0