Årjängs Stora Sprinterlopp

Som alla travintresserade och säkert även ni icke intresserade vet så avgjordes ju Årjängs Sprinterlopp i lördags :) Jag hade ju min favorit från början ( Torvald Palema ) men så vart ju inte fallet.. Varför vet jag inte. Var nog något som inte stämde för Åke och Torvald i starten för att normalt sett så är Palema dunder snabb i startögonblicket men nu vart han istället backad sist och vart sen kvar där till 600 m kvar, då dundrade han sig fram och kom 4.a :)

Vinnar ekipaget såg ut såhär iaf :)



Beanie M.M/ Johnny Takter / Morten Waage

Grattis till er :)

Beanie hade startspår 6 i loppet om inte jag minns helt fel :) Från spår 2 startade dundret Lavec Kronos. Dundret var sanning iaf, dundrade mot spets gjorde Lutfi och lavec iaf i en otrolig hastighet. Upp till 500m på 1.08 och 1000 m på 1.09.4 tror jag det var. Beani hakade på i ryggen på lavec hur som helst. Men det märkliga var att det var bara dom två hästarna som körde loppet från början. Dom andra kom lixom aldrig upp och stängde igen för Beanie :)) Han fick en fin smör resa från start till mål hur som helst :))

Väntar på Hugo Åbergs nu så jag får hejja på Palema och Åke igen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0