Måndagkväll!

Ja då har man jobbat klart och kommit hem. Hästarna är inne och äter sin kvällsmat nöjda och glada :)
Engsättra har ännu en gång testat av att leka Stefan Holm och skulle hoppa ut ur hagen.. Gick nog inge vidare utan hon rev över tråden till grinden.. Smart häst.. Imorgon kommer hovslagaren och skor om samtliga hästar så det blir ordning och reda på fötterna.. Efter denna gången hoppas jag att jag får en annan som skor som jag vet är riktigt, riktigt duktig..

Till morgon blir det fullt ös med att hinna med allt. Ska in till banan med 2 hästar och köra snabbjobb helst innan hovslagaren kommer kl 12.00 och börjar sko. Annars får han börja sko dom som är kvar hemma och fortsätta med dom andra när vi kommer hem. Efter snabbjobben och att det är skott så ska jag ut på en runda med Donnie då igen, första turen efter snabbjobbet, ska bli kul att se hur hon är nu då :)

Vad det gäller hennes sår så börjar det se riktigt bra ut, är en väldigt dryg skada det där när det blir såpass illa som det är. Tur att det går att träna vanligt och så iaf utan att hon lider utav det. Försöker proppa henne med mat och hö samt vitaminer och olika saker så att hon ska gå upp i vikt :) Behöver mer fett på kroppen så hon blir lite snyggare :) En aning tunn nu tycker jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0