Serena

Idag kom skorna tillbaka på Serena.. Hon har nu gått igenom både medicinering av Metacam samt tagit en längre vilotur under tiden som karensen för medicinen gått ur ( 2 veckor ) ca.. Idag tog jag ut henne på första turen efter allt, hon verkar pigg och framåt, dock lite ringrostig men detta sätter sig med all säkerhet inom ett par rundor..
Vi ska beställa tid med en hovslagare inom det närmsta för att få omskott på som jag vet just nu 3 av hästarna..
Serenas framfötter är inte roliga att se på så det ska bli nyttigt att få nytt där.
Till helgen är det dags för Blomskogs istrav då. Meningen denna istravssäsong var att jag skulle kämpa för att bli istravschampion, fick 2 st 3.de platser ( 1 st 4.de) med Engsättra. Men direkt efter detta vart jag utbytt och har nu ingen alls att köra på Blomskogs istrav, tråkigt. Men men så är det, jag får kämpa vidare med tränandet så kanske Serena kan komma med i slutet utav säsongen och få gå något enstaka istrav :)
Serena idag innan träning :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nästa istrav blir ditt

2012-02-15 @ 19:36:59
Postat av: Anonym

varför körs de bara i istrav o inga vanliga lopp? premie ska väl tvååringen gå?

2012-02-15 @ 21:17:10
Postat av: ♥ Jenny ♥

Svar till anonym:

Dom föredetta tvååringar vi har har redan gjort sina premielopp samt kval den ena. Så vad mer ska man begära? stressa ut unghästar i lopp innan dom är redo??

2012-02-15 @ 21:32:52
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0