Torsdagsträningen

Idag har det gått för full rulle hela dagen för min del. Imorse började jag med att plocka ut Serena, hon fick sig en motionsrunda på strax över 1 timme, mjuk och fin väg att skritta runt på idag, hon verkar iaf bli bättre av medicinen hon får varje kväll så det är ju ett + iaf :)

Efter det så tog jag ut Jennys Engsättra, första turen efter förra helgens istrav. Hon verkar ha tagit det bra och känns fortsatt väldigt fin i träning. Nu hoppas vi att hon inte är så fjantig bland andra hästar som senast utan koncentrerar sig mer på springandet redan från start.

Sen var det Donellies tur. Hon gick några intervaller idag, henne är jag inte riktigt nöjd med ännu, hon känns pigg och fin i träningen förövrigt men lite högre hastigheter så missar hon direkt och börjar vackla väldigt i travet. Mera träning sen får det bli Daniel så han böjer igenom henne också åt mig så jag får svart på vitt..
Jag vill gärna vara säker på allt så jag vet att jag har friska hästar och inte det döljer sig massa problem någonstans.
Största fördelen inom travet är friska och krya hästar som har det bra, funkar det så långt så är man en bra bit på väg..

Bilder:







Dom övre bilderna här nu är alltså Engsättra.









Och dom sista bilderna är då på Donellie.
Serenas träningstur fick vi inga bilder på för då sov min medarbetare Jenny och Sebastian :))

Kommentarer
Postat av: Dedde

men Donellie är ju bra fin hon också!

2012-01-13 @ 09:20:58
URL: http://deddejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0