Lördag morgon

Lördag är det idag och jag sitter här med min morgonkaffe och filosoferar över framtiden med hästarna. Har varit ute och fodrat båda stallena. Vädret idag är mindre tilltalande faktiskt ( Spöregn )
Funderar på var min regnoverall kan finnas? Det hade jag nog visst om inte det var så att det finns två andra som jämt och ständigt går och drar i grejerna här så inte det finns någon ordning på något, bäst är när man får sköta saker själv..
Lyckan på Arvika igår var väl sådär. Mycket fina tävlingar och vädret var kanon. Monte loppet gick konstigt nog iväg på första försöket, trots att volterna såg ut som en påse ris.
Jenny och Basnäs missade start med ca 10-15 meter men kom tillsist iväg. Sprang på bra tycker jag men att 500 kvar så var det inte mycket till häst kvar under Jenny så det gick inget vidare i loppet. Kul att hon får sina uppsittningar iallafall så hon får rida..
Om en liten stund ska jag ge mig ut och dra igång att arbeta här. Hästarna i stall 1 ska ha på sina regntäcken och få gå ut, sen bär det av mot stall 2 och släppa ut Engsättra. Serena ska jag ut på träning med och hoppas att allt är bra med henne..
Efter det så har jag Blackie som också ska få sig en runda är det tänkt. Till veckan ska vi igång och köra lite banjobb med henne så får vi se var hon står.
Serena kommer gå ett jobb på Måndag och jag hoppas då att allt bara är fullständigt rätt och att ingenting krånglar. Och andrasidan är det inget som brukar krångla mer än att hästen har sitt humör och vill bestämma allt själv..
Ut i regnet nu och dra igång



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0