Broman

Idag tog vi och lastade in Serena i transporten och satte av mot Åmotfors där Lars Broman bor. En kiropraktor. Jag hade bokat tid för Serena där så jag fick en genomgång av henne...
Hon hade en låsning höger fram i bogen--- > Den åtgärdade han direkt. Inga större bekymmer.
Sen har hon byggt musklerna snett så hon har mer muskler på vänster sida ryggen än på höger
Några kotor satt nog lite fel dom med för han knackade lite längs ryggraden så nu är hon fri från sådana saker..
Resten av anmärkningarna får jag själv styra upp. Och det kommer jag göra på detta viset.
Kommer sko om henne snarast, korta framhovarna så mkt som möjligt. Sen kommer hon å en ridsko på högerbak så att hon hela tiden får arbeta lite tyngre just där för att bygga upp muskler så hon får jämna muskler för att orka hålla travet bättre.. Hon har varit lite knackig i gången och att hon inte varit 100 % jämn är redan känt. Men efter snabbjobben så har det blivit tydligare och även att högerbakben släpar för henne, begär man sen lite hastigare farter så galopperar hon tillsist.
Så nu blir det några veckor med justeringsarbete för henne så hon kommer tillbaka med full kraft om 2-3 månader..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0