Ny Säkerhetsväst

Igår innan vi åkte på provlopp så drog jag in och köpte mig en ny säkerhetsväst. Testade ut så jag skulle få en bra storlek och att den skulle sitta perfekt så inte den ställde till med problem. 
Tidigare har jag ju lånat en väst härifrån och det är ju mer en klassisk skit modell. trång, obekväm, man blir nästan rörelsehindrad i den. Farligt.. 
 
Nu vart det en sådan istället:
 
 
Körde 2 provlopp i den på Onsdag och det var en underbar känsla, den känns inte att man har den på sig, man blir inte hindrad utav den rörelsemässigt och den passar mig perfekt. Denna modell rekommenderar jag starkt.
Samt att det även är lag på att man ska ha västarna på ban området så det är lika bra man köper sig en väst som man själv trivs med och som man tycker verkar funka bra!
 
Själv åker jag aldrig ut på banan om inte västen sitter på! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0