Torsdag

Idag har vi varit in till Arvika travet med 2 hästar. Engsättra och Runaway.
Jenny började med Runaway. Värmningen gjorde hon kanon och det såg ut som hon flög fram. När det var dags för rätvarv så sprang hon ungefär 200 m varje gång så bröt hon mot utgången och gallopera.. Så den dagen var inge vidare för runaway, värsta är att detta var sista chansen inför momarken loppet.. 
Men hon var ensam på banan och det är ingen ide med henne, hon bryr sig inte ett dugg om att springa om hon är ensam. 
 
Engsättra körde jag. 2 heat vart det för henne.. Första gick hon ihop med Mahonys hästar, total tid 2.17 och det var ju en joggingrunda för Engis. 
Sen skulle hon gå med ut i nästa heat 1.45-1.50. Då var hon oerhört dryg och ledsam från start så jag tappa en del på Paw då, när jag fick  henne att trava in sig så var jag redan en bit efter sen gick Paws häst för fort för Engsättra överhuvudtaget så hon hade inte haft en chans ändå.
 
Banan i sig var jag inte så värst imponerad av, allmänt kletig och äcklig på sina ställen. 
 
Bilder:
 
 
 
Det är tur jag har en monte ryttare så nära till hands! Runa hade ju 3 fristarter kvar i monten om jag åker till Norge :) Det hade inte jag en tanke på men det hade Jenny, så det är väl bäst hon får utnyttja dom 3 starterna där då iaf =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0