Torsdag kväll

Så då får jag ta och blogga ikapp litegrann här. Har missat att uppdatera ett par dagar hörde jag Jenny klagade om =)
 
Hästarna tränar på bra här tycker jag, Lilltjejen Carmen sköter sig fortfarande exemplariskt och hon känns för att kunna bli bra framöver!
 
Igår fick Jenny den äran att kliva upp på Runaway, hon tog ett dressyrpass med henne, Runaway hade lite svårt att koppla av och koncentrera sig till början men det vart bättre och bättre hela tiden, dom övade på lite olika saker där :P Runa kan en del redan så hon är duktig :) nyttigt för henne att få använda skallen lite och inte bara ånga framåt som hon alltid ska göra :) 
Bilder från det följer här under:
 
 
 
Förövrigt här hemma så rullar allt på i sin vanliga ordning, idag har jag varit iväg och hämtat hem både hö och 600 kg havre så nu klarar vi oss en stund igen =) 
 
Har även uppdaterat med en ny skottkärra hit idag, efter några hårda år med ett X antal överlass så la vår gamla kärra av och däcket liknar mer en basketkorg. Fördelen med detta tycker jag är att man värdesätter att ha luft i däcken när man ska köra en hel skottkärra i uppförsbacke med punktering ( rätt tungt ) men nu sprang jag uppför med nya kärran =) Samt att nu åker hästarnas bajs lyxigt sista resan mot dyngstan =)
 
Kärran:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0