Lördag Morgon

Sådär då har vi Lördag igen. Verkar bli en härlig dag. 
Igår gick det konstant i 12.5 timmar här. Började dagen 08.00 med att tömma transporten på lite saker som var i där. 
09.00 drog jag mot dagis med Izabella för att sen dra vidare för att hämta hem hö! 
12.00 var jag hemma och min pappa var på plats med fyrhjulingen för att ta ut höt ur kärran. 
När detta var ordnat så drog jag igång med hästkörningen. 3 hästar körde jag under eftermiddagen
Call Me fick en lite längre tur. Jag ändrade lite på hennes utrustning igår och det gav massa plus, klockren vart hon utav det och allt funkade bra. Väldigt nöjd med henne igår. 
 
Soraya kändes bra, tränar nu på som vanligt igen!
 
Frilla var lika het som vanligt. INTE nöjd med att köra henne =)
 
När jag kört hästarna så vill Pappa ha skjuts ner till Säffle för att köpa sig en ny bil, ,så då drog vi iväg dit runt 16.00 ca. Hemma tillbaka här kl 20 och då fodrade vi stallet och gjorde klart för natten, sen avslutade vi dagen med lite tacos =)
 
Idag har jag ganska lugnt här, Jenny jobbar i stan. Jag har mockande och det vanliga stall arbetet bara sen ska jag och Seb kolla V75 från Färjestad =) Hejja alla hemmahästar =)
 
Jenny snickrade på under dagen igår och vart klar med nya uteboxen vi har byggt, Frilla har nu flyttat in i den. Nu är det bara små justeringar kvar på den för att höjja utseendet på den, men bra vart det iaf =)
 
Bilder:
 
Så ser boxen ut. Det kommer byggas en till på bortkanten utav denna är det meningen, den påbörjar vi framöver någon gång. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Svarten gick en mil med din pappa också

2014-03-08 @ 08:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0