Lördag

Idag när jag slog upp ögonen så sken solen så härligt, varmt och skönt ute! 
 
I Torsdags kördes Caspadia med föl upp till Sättrans Stuteri för betäckning, hon går till Banker Hall i år! Nu är båda fölstona på plats där så får vi hoppas dom tar sig snabbt! 
Med hem från den resan var Tronidor, en 2 årig valack e: Andover Andover ue: Juliano Star. Fin exteriör på honom och väldigt snäll och välhanterad häst som sköter sig kanonbra. Han kom i träning här fram tills han gått sitt premielopp! Nu hoppas vi allt fungerar som det ska så vi kan göra ägaren nöjd med honom ! 
 
Igår var vi till Färjestadtravet med Runaway som skulle kvala, jag själv körde henne där! Vi startade från spår 4 och fick väl kanske ingen höjdarstart, trodde från början att jag  skulle få 2.a ytter men den hästen gick ner invändigt så vi hamnade i dödens istället, ( borde kanske gått ner jag också ) Runaway jobbade ändå på bra och kändes fin tycker jag, hon kom in som 3.a på tiden 1.18,5 så hon vart godkänd! Nu får vi se framöver om det finns något lopp hon kan vara med i så får vi se hur det blir! 
 
Notation tränar på bra och gör det han ska! 
 
Bilder:
 
 
Tronidor! 
 
 
Tronidor efter en runda! Står lika snällt som alla andra hästar här!
 
 
Runaway fastnade direkt för Tronidor! Där har han sitt livs bästa kompis, finns ingen annan häst som tar hand om sina vänner på ett bättre sätt än Runaway, hästar som människor så är hon otroligt snäll och omtänksam och gör aldrig något för att ställa till det! 
 
 
Jag och Runaway i kvalet igår! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0