Ny tränings slinga

Idag när vi åkte ut till L-Fors så stannade vi till hos en gubbe efter grusvägen för att fråga honom om vi kunde få använda hans åker för att träna hästarna på. I utkanterna av åkern då. Det var inga problem fick vi till svar så jag drog iväg och selade på Linde Ricka och tog en tur dit och körde runt 5 gånger så det vart ett litet spår.
Är ju väldigt skonsamt att träna på så mjukt och fint underlag, det spar både hästarna och skorna istället för att köra på en grusväg som är som en betongplatta jämt och ständigt.
Hur som helst så Ricka tränade på väldigt fint idag tycker jag, ny kombination av skor på henne är det också nu för tiden, halvrunda skor fram och vanliga bak :) Verkar fungera just nu. Framöver ska jag försöka få till lite rakbane jobb med henne inne vid travbanan i Årjäng och se hur hon beteer sig där :)

Efter träningsturen när jag tog henne i grimskaftet och skulle gå en tur så tyckte hon nog att jag gick för sakta för då slet hon sig och sprang hem igen haha :)
Här kommer lite bilder från turen :)













Också vill jag passa på att Tacka ägaren av åkern för att vi får utnyttja den :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0