Ritz var stel

Idag när jag kommer ut till min häst så säger Ingalill till mig att min häst är halt. Panik känner ja såklart inom mig då och skyndar ut till henne för att se hur det står till med henne. När jag kommer ut kan jag lugnt lägga en suck.. Hon var bara stel efter lördagens istrav på en bana som absolut inte var bra.. Ritz hade inte tillräckliga brodd för det så hon slirade och sladdade väldigt med benen.. Så hon var lite stel och kantig..
Men jag tog ut henne och strechade henne lite under tiden Jenny gjorde mat, sen tog jag med henne upp till Jennys stall och satte Jenny att massera henne och gå igenom henne lite under tiden jag tränade Ricka åt henne :) På hemvägen sen gick Ritz genast mkt fräschare :) Hon är bra om ett par dagar igen =)
Här masseras Ritz :))
Ricka tränade på kanon idag, Låg på bettet hela träningsturen och scalpade sig inte alls speciellt mycket. Någon enstaka gång bara.. Om hon nu bara kunde lära sig gå på transporten med så vore allt väldigt bra =))
Fredag kommer min hovslagare Lasse ut och skor 2 hästar =) Min Ritz ska skos innan hovarna blir för långa, märkte under träningen igår att det är dags nu :) Jennys Frilla ska med skos om då hon har växt en hel del så skorna sitter lite konstigt =)
Påväg ut med Ricka då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0