Lite bilder från Rickas turer

Här lägger jag upp lite bilder på hur det har sett ut när jag och Jenny har försökt övertyga Linde Ricka om att det inte är farligt att gå på transporten :) Det gillades inte av henne :D
Ja här har hon alltså slitit sig loss och springer runt ute i djup snön hos Frilla
Och efter varje gång såg det ut såhär.. JAg fick gå iväg en bit och hämta hem henne igen på andra sidan hagen :) Och inne i hagen har vi den ständige följeslagaren som tyckte detta var jätte roligt :) Frillisen såklart som måste trott att vi var från månen =)
Så stod hon varje gång.. Tvärnit vart det när hon kom hit :P Sen bar det iväg baklänges och jag efter =) Som ni ser på vänster sidan av transporten så sticker det ut ett annat arsle där :P Det är Frilla som skulle föregå med gott exempel och lura in sin kompis.. Funkade inte kan jag tala om =)  3 timmar höll vi på här igår kväll utan att lyckas
Imorse ändrade vi lite metoder.. Vi ställde bilen och transporten mitt på gården här hemma och gick upp och hämtade ner hästen till oss.. Allt på gården var stängt så inte hon kunde smita för långt.. Och såhär började det hela. Hon stannade där hon står.. Och nu till det roliga :))
Här börjar hennes parad. .Hon kastar sig ut mot sidan och ska dra iväg, och jag efter i grimskaftet och försöker få stopp, vilket misslyckas rätt snart och jag hamnar i en driva :P
Ricka varvar huset på en bra tid och siktar in sig mot första hoppet, hon hoppar stiligt över snödrivan och fortsätter i full galopp upp mot ett hörn där hon stannar VARJE gång så jag får ta henne och testa på nytt :) Så håller vi på ända tills detta händer =)
Jenny lockar in henne med mat och då tar jag tillfället i akt och nyper tag i bommen och lyckas få igen den innan hon kastar sig ut igen :)) FÅNGAD sa jag då :) Sen står hon kanon snällt och får mat och berömm och en liten resa runt bygden och sen hem till sin lunch =)
Nu åker vi =)

Kommentarer
Postat av: Trondaurora

I really liked your website. Thank you very much! Its a great website!very interesting and informative.

2012-01-03 @ 08:35:21
URL: http://trondaurora.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0