Onsdagens Provlopp

Engsättra gick i andra provloppet. Detta var första gången vi satte på boots på henne bak. Senast så sprang hon runt och var på sig och galloperade av det 2 gånger så jag föreslog att vi testar med boots nästa gång. På med bootsen och ut i värmning. När jag då gjorde första provstarten med henne så kändes hon inte alls bra. Men då var det dags för lopp 1 redan så jag körde av, och frågade om vi ska behålla dom på eller ta av dom. Vi kom överens om att vi testar med dom på. Så jag tog ut henne direkt lopp 1 gick imål och körde direkt till start och körde 1 varv extra innan starten skulle gå, då kändes hon bättre.
När starten gick så var jag ute efter spets men ganska snart då jag släppte på henne så vart hon för ivrig och oren så jag tog upp lite grann och då stegrade hon sig och höll på.. Fick ner henne i trav igen och satte efter dom andra som öppnade första 500m på klena 1.59. Var ganska snabbt uppe i rygg igen. Första 1000 gick lite snabbare då var vi nere på 1.53.
Sista varvet ökade på en del och Engsättra kämpade sitt bästa och även jag för att hjälpa henne att hålla sig i trav, hon kom imål som 4.a på nytt rekord 1.47.2 NÖJDA!
Roligt att hon går framåt såpass bra. Jenny var nöjd när hästen kom av banan och även så Rickard på Sättrans Stuteri. Jag var nöjd över henne jag med, bara hon får mer träning just på starten så inte hon ivrar iväg mer än hon klarar så kommer detta att bli en bra häst :)
Bilder :





Just nu har vi bara dessa 2 bilder som Jenny tagit med sin telefon.. Bättre bilder kommer bara fotografen Karl Erik Boström lägger ut sina bilder som han tog :) Dom vart bra :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0