Torsdag

Grått och tråkigt väder. Hästarna är ute och jag sitter och tar mig lite frukost i min ensamhet här.. Ska alldeles snart bege mig mot jobbet. Ska jobba 08.00 till 19.15 idag. Lång och dryg dag men det är tur det så man får lite extra timmar :)
Provloppen igår gick sådär får jag säga.
Frilla fjantar sig som vanligt och springer när hon känner för.
Serena startgalopperade, sen sprang hon ikapp dom andra och låg med skapligt, inte så förtjust i att gå upp i rygg ordentligt men hon hängde på.. In på upploppet så styr Linda ut henne i spåren för att hon ska försöka gå om dom andra, då inser inte Serena vad hon gör ute i spåren och därmed galopperar igen.. Och för er som undrar vem Linda är så körde Linda Pulkkinen Serena igår.. Hon gick iaf 1.36 med 2 galopper då :)
Och som jag sagt tidigare, Serena är en väldigt svår häst att komma underfund med. Får hon inte allt precis som hon själv vill ha det så blir hon kanon sur och föröker förstöra :) Men jag känner henne så jag klarar av henne rätt bra nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0