Dagens Istrav

Dagen började bra med första loppet.

Körde Engsättra rick där, startade från 10.de spår, tog 500 meter av loppet innan hon travat in sig rejält så hon var körbar, vid detta tillfälle låg vi sist. När hon väl hittade benen körde jag upp henne invändigt i rygg och där fick hon gå. Hon följde kanon ända fram tills sista sväng. Loppet hade gått sakta tyckte jag och det var idealtid, jag visste att vi legat över idealtiden hela vägen så jag valde att plocka ut henne och spurta framåt. Över upploppet spurtade hon friskt från sista häst i fältet ända fram till ledaren och 4 av hästarna var istortsett lika över mål. Jag vart slagen med 0.3 gentemot vinnaren av loppet. Jag och 3.an kom in på lika tid i mål. Tillägger att hade jag begärt mer av hästen så hade hon vunnit

 
Sen var det dags för Frilla. Där startade vi från 4.de spår på tillägg 20m. Gick iväg kanon och tog ikapp sina 20 m innan första sväng. Upp 2.a utvändigt och där låg vi istortsett hela vägen, fram till stallsvängen sista varvet då jag mister ryggen jag körde i och Frilla får dödens, ut ur svängen så gallopperar hon, och det var just det som inte fick hända. Hade hon travat så hade hon slagits om segern.

Bilder lägger jag upp lite Senare när jag duschat och får lite lugn och ro :)

Ha en bra dag...

Kommentarer
Postat av: ♥ Jenny ♥

Duktiga engsättra!!

2012-01-07 @ 19:33:41
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0