På banan

Idag tog vi 2 hästar och drog in till banan med.
Frilla åkte in och skulle testa monte och jag tog med Serena för att köra några lugna rätvarv och se hurpass medicineringen hjälpt henne..

Frillas jobb kommer nog Jenny kommentera på sin blogg antar jag.

Serena:
Henne körde jag enbart in för att kolla upp hur hon travade efter medicinering. Hennes kur metacam är nu slut och hon har enbart pysslat med skritt träning under hela kuren ( ca2-3 veckor) Jag tycker hon skötte sig bra och hon låg fint på bett och travade på bra med öronen rakt upp och klipte med öronen hela tiden.. Körde dock lugnt med henne för att inte hon skulle få gå så hårt.
Första tusen gick efter 1.46 ca och sista tusen gjorde hon på 1,38 med 2 galopper. ( Dessa berodde på att hon var på sig själv samt att ena skon inte längre sitter bra ) Utan dom så hade hon gått ca 1.35 sista av egen vilja då jag enbart satt och höll henne på bettet. Jag är skapligt nöjd med detta..
Framåt nu blir det tid med hovslagare, tid för Broman att kolla över henne så jag får veta att hon är bra i kroppen, sen Daniel för tänderna. Det är upplägget. Nu går hon åter till skritt träningen igen.

Bilderna ligger i Jennys telefon så dom lägger jag upp senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0