Equicenter

Under kvällen har jag och Jenny varit på travmuseet och lyssnat på föreläsning av 3 killar från Equicenter i Fredrikstad.

Det var en hovslagare, en veterinär och en it tekniker.
Dessa gick igenom hästens rörelsemönster osv.
Med sig hade de höghastighetskamera så de filmade ett par hästar innan det började som de sedan visade upp under föreläsningen.
Och detta var väldigt informationsrikt kan jag säga.
Och jag kan nog säga att väldigt många, inklusive mig själv har en häst som inte är korrekt skodd och skulle med all säkerhet behöva en tur dit och få hjälp med att hitta det ultimata just för min häst!

Och jag har redan i planeringen att jag och Serena ska ta oss en tur dit och se om dom kan hjälpa henne och samtidigt få veta vad det bästa för hennes hovar är.

Jag är verkligen nöjd att jag deltar i denna Till Start satsningen, ett otroligt bra initiativ av er som kommit på detta och satt det i rullning. Ska bli kul att se vad resterande träffar har att ge..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0