Kvalet!

Ja då var det en  ny dag.. Kvalet igår gick allt annat än planerat. Serena vart ej godkänd.
 
När hon värmde tyckte jag hon såg fin ut i travet och hon verkade pigg. 
När starten väl gick så vart det direkt startgalopp vilket jag förvarnade kusken om att hon är svår med, när hon ställt sig igen så kör han vidare och får ännu en galopp vidd 500m ca, så 500 m 2 galopper. Nu blir hon diskad tänkte jag, men då travade hon resten och avslutade sista 1000 på 1.23. Totaltiden vart 1.29 och hon skulle gått 1.25 för att bli godkänd.. 
 
Och detta är lite lustigt för att jag själv körde henne under kvaltid i senaste jobbet och då var hästen ensam på banan, igår såg jag inte ett spår av motivation i henne att ens försöka klara kvalet utan hon bara fjanta sig och hoppade hela tiden.. Jag kommer ta hem veterinär som kollar över henne så hon inte är sjuk sen kör jag ett jobb med henne igen och ser hur det ser ut, springer hon fortsatt under kvaltiden så testar vi om 1 månad ca igen och då kör jag själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0