Måndag

Serena och Engsättra var ute på träningstur förut på nysladdad väg. Kanon underlag, det hördes knappt när dom travade så mjukt och fint var det..  Vart ca 14 km i lugnt och fint tempo..
Nu på kvällen däremot när jag kom upp så hade det börjat spö regna så Serena stod och frös när jag kom :( Tog in så fort det gick och la på henne ett täcke så hon skulle bli varm. När jag drog handen längs ryggen på henne och bakåt mot rumpan så kutade hon ihop sig i ryggen så hon vart nästan som en ostkrok, och vek sig i sidled när jag skulle få på täcket. Verkar som det är korsförlamning men hoppas bara att det är otäckt för att hon frös. Får se till morgonen när jag kommer dit hur det står till med henne..
Engsättra däremot stod där lika nöjd hon. Inget biter på den hästen för då avlossar hon en karatespark mot vederbörande :) Den hästen är totalt livsfarlig om hon får för sig att hon inte vill en sak, försök tvinga mig bara tänker hon och sparkar med frambenen hej vilt haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0