Tisdag på Sättrans Stuteri

Tidigt imorse efter att vi lämnat barnen på dagis så drig vi vidare mot Örebro ( Sättrans Stuteri). Klockan var då ca 06.48. Körde väl istort sett non stop dit, vi brukar ta någon fika paus men idag blåste vi på och svängde in på Sättrans vid 08.49 ca. Därmed drog vi igång och arbetade så mycket det gick.

Jag och Rickard tog bilen och gav oss iväg någon kilometer bort för att stängsla upp en hage som hade sett sina bästa dagar, nu är den fit for fight igen. Efter det så flyttade vi 6 ston dit med sina föl så det vart 12 hästar i den hagen.. Under tiden så arbetade Jenny och Camilla med att mocka rent i boxarna samt plocka in lite ston som skall på undersökning imorgon..

När detta var gjort så bjussade Rickard oss alla på mat, den maten hämtade vi hem från en restaurang alldeles i närheten av gården. Jag åt Ris och kyckling och till det drack jag en iskall fanta.. Jenny åt också ris och kyckling. Mycket god mat. Har även sett på betäckning idag, var mycket kul att se. Kan säga att hingsten var inte alls lika uppspelt när han gick ut ur stallet som när han kom in, det är dock inte jag heller när jag går ur sängen haha :)

Rickard var mycket nöjd med dagen och det är vi här med, vi är redan i planeringen om när nästa tur dit ska ske så vi kan fortsätta att hjälpa Rickard så mycket vi hinner så han får ordning på allt som inte han hinner.. Känns bra att vara med där och hjälpa till.. Dels så är det 2 mycket glada och trevliga personer sen så trivs jag väldigt bra där eftersom jag har ett brinnande intresse för hästar och allt arbete runt omkring det.. Bilder från dagen kommer jag lägga upp imorgon kväll när jag får tid att lägga in dom i datorn

Nu ska jag ta mig något att äta sen får det bli en film och slappa på soffan..

Ha en fortsatt trevlig kväll för det ska vi här ha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0