Istrav 3/3

I lördags var det dags för V:a Fågelviks istrav. Jag körde Engsättra och Jenny red Basnäs Bagera i monteloppet.
Engsättra kändes kanon i värmning och provstart, när starten gick så kändes hon pigg och fräsch och hon tog sig fram fint trots detta usla underlag. Men på upploppet var mjölksyran framme och hon orkade helt enkelt inte hålla travet så vi vart diskvalificerade som 4.a. Egentligen skulle vi nog ha strukit från loppet, ingen ska behöva springa i det där blasket som var. Tur och väl att inte min häst har deltagit i något istrav för jag vill inte ta ut henne att springa på en bana som ser ut som en plöjd åker.
Bild: Jag och Engsättra
I monteloppet sen så var det som vanligt en omstart då :) I andra starten så kom Jenny iväg fint, hamnade i dödens och låg sedan frivilligt kvar där, med tanke på innerspårets skick så var det ett bra val att stanna i dödens. In på ett fruktansvärt tungsprunget upplopp så är det en som galloperar bort sig och Jenny och Basnäs kom in som 3.a.. Bra Jenny :)
Bild: Jenny och Basnäs

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis Jenny du är bäst!

2012-03-04 @ 17:54:55
Postat av: Anonym

grattis Johan du är bäst!!

2012-03-04 @ 17:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0