Måndagsträning

Idag har jag varit ute med Serena på träning, hon fortsätter sina framsteg och känns bara bättre och bättre hemma i träning. Nu hoppas jag bara att det håller ihop för henne när hon börjar gå fort på banan i April.. Hon verkar ha lite svårt att hålla ihop travet så vi får hoppas att alla mina åtgärder sedan kval försöket nere på  Färjestad då hon galopperade ett par gånger samt att hon var väldigt risig över upploppet. Men allt detta gick hon en tid på 1,36. Hon skulle gått 1,28 för att klara kvalet.
Nu missade vi kval som 2-åring då med allt det där och nu ska hon istället trava 1,25 full väg för att bli godkänd. Har alla kontroller hon gått igenom nu gett resultat så tror jag hon kommer gå åt rätt håll ganska fort när vi kommer igång med snabbjobben och så nu framåt vårkanten här.
När hon är kvalklar törs jag inte säga med tanke på att hästen själv är lite sen samt att det har varit en del strul med henne med ömhet i hela kroppen samt tänder som krånglar och sådant, men nu är vi på rätt väg och hon tränar på som en kanon..
Planerat är iaf ett provlopp den 4.e april om allt vill sig väl. Där kommer jag anmäla henne till 1.40 tempo just för att se att hon travar med okey dom 2 varv hon ska samt att det är rent. Sen ska hon få gå på lite fortare sista 500 metrarna för att hon ska inse att det ska gå att accelerera.
Till helgen nu den 24.de mars närmare bestämt så är det dags för årets travgala på travresturangen :=)) Där kommer det vara utdelning av priser till dom som gjort sig förtjänta av det under istravssäsongen samt mat, dans och dryck :) Detta ska bli jätte kul :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0