......

Provloppet över.
Testade helstängt i värmningen och det gjorde inte saken bättre. Hästen började med att försöka stegra när vi kom ut på banan, sen fick jag iväg henne i trav. Men hon var väldigt osäker och vart sne i vagnen och diverse elände. Så jag stod i valet och kvalet precis innan loppet och funderade på om jag skulle chansa eller inte.. Det vart av med det helstängda och ut på banan. Då var hon sig lik igen. Det där får jag nog finslipa lite på tror jag innan jag får det att fungera bra.
Slapp iaf galopp idag, fick fjant köra i starten och hålla henne hela tiden tills vi kommit iväg litegrann så hon vart som vanligt efter i starten. Hon travade ikapp dom rätt fort och låg sedan med i rygg hela vägen. På sista bortre lång sidan tog jag ut henne i 2.a spår och körde upp i rygg på den som gick i dödens, sen var dom väl snabba för Serena så hon orkade inte följa dom när dom drog på mer över upploppet.
Hon kom iaf 3.a på tiden 1.29.5
Nu ska jag klia mig lite i huvudet och fundera på hur jag ska lösa detta för att få fram den sista farten jag är ute efter. Konditionen sitter för hon drog knappt ett djupt andetag när vi kom in till boxen igen.
Nästa veckas provlopp får hon stå över nu så testar vi igen om 2 veckor.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ordentlig grundträning och intervaller i lagom fart, när man tycker det känns riktigt bra testar man gå ut i provlopp. Skulle nog vänta en månad. En del behöver känna att dom rår på dom andra hästarna, annars flyger självförtroendet.

2012-05-28 @ 00:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0