Nytomta del 1

Som alla säkert vet så ska jag och Jenny äntligen flytta härifrån.. Vi ska bo i huset efter min Farmor som gick bort före jul! Detta stället har jag varit på hela mitt liv så det betyder oerhört mycket för mig. 
Huset hade sina defekter och det har alla gamla hus, mer eller mindre. Mer i detta fall.. Men vi har gjort en hel del där och framstegen tycker jag är stora. Kommer här nu att lägga upp bilder på hur det har sett ut före och under tiden vi hållt på och ända till färdiga rum. Detta är alltså bara nu rummen som är färdiga. Bild först och förklaring under.
 
 
Första bilden är från sovrummet som jag och Jenny ska bo i. Här ser vi alltså hur tapeterna har sett ut, golvlisterna var gula och garderobsdörrarna gröna, golvet var fläckigt och slitet. Att tapeterna ser ut sådär är för att vi för många, många år sedan helt enkelt slet ner dom och det vart inget mer gjort!
 
 
Här är det målning påbörjat. Karmar samt garderobsdörrar blir vita. 
 
 
Här har Jenny satt på dom 2 första tapet vådorna. Man ser ju solklar förbättring redan där.. 
 
 
Här är det mesta klart i detta rummet. vad ser vi nu? Rent, fräscht och snyggt trägolv ( jämför med tidigare bild! ) Nya fina och ljusa tapeter, nymålat tak och efter ena väggen så ser man även nya mönstrade, vita golvlister. Strax efter att bilden är tagen så satte jag fast sista golvlisterna och satte tillbaka elkabeln ni ser på golvet så detta rummet är helt klart nu :)
 
Kommentera gärna varje inlägg och tala om vad ni tycker om allt?
 
Nästa rum kommer i nästa inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0