Fredag!

Fredag och halvdant väder har vi haft! Jenny har jobbat i Arvika idag så jag och barnen har håll ställningarna här hemma.
 
Jag packade i ordning utrustning så vi skulle kunna dra direkt upp till Årjäng och köra 2 snabbjobb när Jenny slutade!
Med i kärran hade vi Runaway och Ruby, vart ju lite mörkt åt oss men i inne på travbanan stod en byggnad med strålkastare på som gav oss lite ljus, ( i värmningen ) för sen var det någon snäll själ som valde att stänga av den mitt undertiden vi körde så vart en aningens mörkt.
Hästarna jobbade ändå på bra och gjorde det dom skulle. Körde 1.30 full väg och då avslutade vi sista 500 på 1.20.
Pulsen på båda var väldigt bra efter detta och det drogs knappt en suck från hästarna! Formen kommer sakta men säkert tillbaka efter sjukdomen och det ska bli väldigt intressant att se kommande starter!
 
Ruby går ut på Bjerke den 26.e i ett 3 års lopp. Uppgiften ser bra ut om hästen sköter sig och springer på. Hon har gått många fina intervaller på fina tider och jobbet idag skötte hon kanon! Intressant start ska det bli iaf.
 
Rubys Startlista:
 

 
Runaway anmälde jag ut till V64 på Romme den 29.e Dec! Ett stolopp upp till 280 000 kr och Autostart. Upp i sulkyn kommer åter Niclas Benzon.
Efter Momarken loppet så har formen närmat sig ytterligare på Runaway, hon har tränat på väldigt bra hemma och känns mjuk och fin och stark som det svenska stålet!
Jobben hon nu går emellan loppen gör hon på ett strålande sätt med bra puls  efteråt och knappt en djup suck!
Motståndet som sådant tycker jag inte var alls häftigt, jag tycker att Runa har goda chanser att plocka hem loppet !
 
Runaways Startlista:
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0