Juldagen

Då var det juldagen idag och jag får väl lov att säga att julfriden här är borta. Full arbetsdag idag och det har blivit en hel del gjort. 
Jag började med en långtur med Runaway. Som så är det något av det bästa jag kan göra en dag. Hon tränar kanonbra och hon springer i dessa backarna som om det vore medlut så enkelt går det. Körde på henne lite över en raksträcka och hon sträckte ut ordentligt med full kraft i tömmarna. Tror tjejen är sugen att ta revansch nu =) 
 
När jag kom hem så hade jag lite olika uppgifter att ta tag i, delvis så skulle jag sätta QH fästen på ena träningsvagnen här, så det har jag börjat med. Hann dock inte så jättelångt innan jag lyckades köra av borren :) Ena skalmen nästan klar! Ska leta upp ny borr så är vagnen klar inom 15 min =) 
 
Imorgon
 

Imorgon kommer jag inte hinna skriva något här. Vi drar mot Bjerke vid 11 ungefär med Ruby. Jenny har varit ute med henne på en enkel runda idag för att se så allt står rätt till med henne. 
OM hästen springer och sköter sig så tror jag på en pallplats för henne. Senaste intervallpasset med henne bevisade att hon har fart och form för att kunna göra ett bra lopp! MEn hon är ju lite orutinerad på banan så hon har lite hyss för sig. Men vi håller tummarna iaf. 
 
Nu ska jag varva ner och ta mig ett glas rosè vin och njuta av julen som återstår =)
 
Ha det bra så höres vi på Fredag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0