Onsdag!

Onsdag och vi har haft kanonväder hela dagen här.. 
Alla har varit ute och fixat hela dagen nästan. 
4 hästar har blivit tränade idag, jag körde 3 och Jenny 1. Jenny passade även på att sätta ordentliga skor på Runaway undertiden jag var ute med Princess, under här följer lite rapporter på dom jag körde idag..
 
Princess
 

Tränade på som vanligt, helt underbar hemma i träningen. Så otroligt alert och pigg och glad under sina träningsrundor, hon ligger hela tiden så fint på bettet och travet flyter kanon för henne. Dagarna går och hennes första istrav närmar sig med storm, jag har tänkt att hinna ner till banan och köra ett jobb med henne där för att se så allt är okey i högre tempo.
 
 

Runaway
 

Skickade jag först iväg med Jenny, hon ville testrida henne eftersom tanken är att jag ska anmäla ut henne i ett monte lopp på vadljungens istrav där Jenny ska rida, dom red iväg så fint så, sen kikade jag utåt vägen och fick se Jenny komma och gå med hästen i handen.. F-n tänkte jag nu har hon ställt till oreda. Enda var att hon strulade med allt hon såg och tvärvände med Jenny och ville hem igen. Jag selade om henne och satte henne i vagn så körde jag henne själv. Lite strul men annars inga problem. 
Hon tränade på kanonfint 2 varv på slingan. Detta verkar vara en stark och rejäl häst, Mer om henne nästa runda hon gör. 
 

Ruby
 

Första gången idag som jag körde Ruby sen hon kom. Helt otroligt lugn och snäll 3 åring. Den gör inte en fluga ont ens. Springer på i sitt egna tempo den där ( lugnt och sansat ).. Hon kan såklart springa fort också men det är efter tillsägning :) Men för övrigt så tränar hon bra, fin i travet och verkar ha det väldigt lätt för sig i träningen. Blir intressant med henne framöver. 
Jenny har pratat på att Ruby ska ut på vadljungens istrav i samma lopp som min egen Princess :) Då får vi se vem av dom som hittar linjen först :D
 

Sen var Jenny ute med svarten. Lyrisk när hon kom tillbaka då han idag kändes bättre än han någonsin gjort..
( Jag har aldrig kört en häst som känns så bra ) sa hon med ett smile när hon kom in på gården med han :) Bra att formen verkar sitta där som pricken över ett i..
 
Nu blir det slappa på soffan ett tag till något bra tv program :)
Ha en trevlig kväll =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0