Fantastiskt

Har under morgonen varit ute med Princess på slingan. Hon fick idag öka på med 2 varv istället. 
Och det får jag nog säga att hon är fantastiskt fin i träningen.
Jag vart helt lyrisk idag när jag körde henne.. 
Efter allt problem med henne när hon kom hit att hon inte skulle träna alls tyckte hon :) 
Nu däremot tränar hon på kanon. 
Travet flyter på så fantastiskt fint och långa och rejäla kliv tar hon, ligger stabilt på bettet hela rundan och bara springer på med öronen spetsade framåt, 100 % fokuserad på sin träning och hon tycker det är kul att vara ute. .
Går det lika bra framöver som hon känns för att kunna göra så kommer hon att kvala in galant om ett par månader.. 
 
Det var en underbar känsla att sitta bakom henne idag :) Kanske jag äntligen hittat ett löfte i framtiden? Vem vet :) Hoppas kan man :) 
 
Så imorgon nu blir det en lugn skrittrunda för henne igen, sen testar vi vi ett par enkla intervaller på Söndag. Absolut ingen hastighet utan lite lite snabbare än vanliga träningen så får vi se hur hon känns där. Återkommer med mer om Princess på Söndag eftermiddag.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0