Återkoll

Idag har vi haft genomgång på hästarna hos veterinären! 
 
Jag körde dit min Runaway för att kolla upp det vi behandlade för 2 veckor sedan, resultatet av det kunde inte varit bättre. Inte en enda reaktion på böjningen idag och veterinären var lyrisk över vilket bra resultat första behandlingen gett! Kul när det är åt det hållet! Nu kör vi igång träningen på henne och väntar ut karensen så kollar vi sen om det finns något passande lopp att gå ut och vinna ;) Med tanke på dom låga poängen hon står med så kommer jag nog anmäla ut henne till P21 i Norge. 
 
Svarten var också med och vart kollad.Böjdes igenom och kollades i halsen, han hade fräscha ben och inget att anmärka på under böjningen!
I halsen däremot hade han slem och lite rött, det förklarar då direkt dom dåliga prestationerna han gjort nu i dom 2 senaste starterna. 
Läste på någon status hos Jenny att vissa trodde detta hade med att han startat tätt, det tror jag inte, han gick ett halvdant lopp på 1.20 ca på Bjerke, sen tog hon med han till Årjängs istrav 4 dagar efter, där gick han inte alls. Men saken är att på istravet sprang han aldrig igenom utan märktes direkt i starten att han var nedsatt. Så det där med att det är tätt på starterna tror jag inte har med detta att göra. Sen att jag personligen tycker det är lite i det tätaste laget kvittar :) Hästen springer bra och Jenny ger han fina upplägg vanligtvis :)
 
Under April nu kommer både han och Runaway ut och tävlar och jag hoppas och tror att båda kommer prestera bra =)
 
Ikväll ska vi fira med Pizza att Runaway har fått grönt ljus samt att det va lindriga problem på svarten =)
 
Ha en trevlig dag alla kära =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0