B-Lopp Åmål

Imorgon är det lite delade aktiviteter som gäller här. 
Jenny åker till Åmål på B-lopp. Hon har fått en uppsittning i monteloppet där, hon ska rida Super Igor. Hon startar från 20m tillägg. Är dock bara 1 häst på start så det är väl helt okey.. Vad man däremot kan fundera på är följande på start står det en häst som tjänat 48.000 kr, på 20m tillägg har vi då Jennys uppsittning som har tjänat 251 400 kr, resterande kanske har mer, dom kanske har mindre har ej kollat upp dom. Sen på 40 m tillägg står en häst som tjänat 2,1 miljoner? Alltså är tilläggsfördelningen verkligen rättvis i detta? 
Jag ser iaf vinnaren av loppet redan ! Har svårt att tro att någon annan än Conrads Garland har den minsta chans att vinna det där loppet. Han borde haft iaf 60m tillägg för att det skulle varit rättvist mot de andra hästarna! 
 
Jag själv plockar med mig en häst och drar på provlopp i Arvika, frågan är om det blir några hästar i provloppen alls när Åmål kör samtidigt? Det återstår att se :) 
 
Idag gick jag iaf upp tidigt och fixade ut alla hästarna och sen satte jag mig i grävaren och började gräva, fixade till dyngstan så det ska gå att tömma skit där igen, nu är det inte längre en slalombacke upp med kärran. Fick till det skapligt iaf =) 
 
Starlistan för Monteloppet i Åmål:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0