Söndag!

Idag är det äntligen Söndag och helgen är slut.. Har missat att uppdatera här nu ser jag . 
 
Då börjar jag med att skriva några rader angående provloppen i Lördags. 
Engsättra började och hon gick 40.1 på något tungsprungen bana, hon galoppera 2 gånger för mig så tiden var ju faktiskt bra! 
Sen var det Rubys tur, vi anmälde henne till 1.25 tempo och där hade även Jenny en uppsittning på Christoffers Martina Gordon. 
När starten gick så skickade jag iväg Ruby för att få ledning och sen släppa den till någon så jag fick ett fint rygglopp med henne, men precis när jag nästan var i ledning så dök ett par framfötter upp på insidan igen och då satt såklart en och svarade ut mig där så jag hamnade i dödens tyvärr. Ruby gick 1,5 varv i dödens och höll väl skapligt bra därifrån men orkade ändå inte hela vägen på ett bra sätt! Nu vart det lite fel i detta loppet då vi satt i jämnt 25 tempo i stortsett hela vägen, sen trodde dom i tät att det var fri fart så de brakade iväg i 16 tempo sista 500 och det var ju inte bra för min och Rubys del! ( Jenny var då den som fick avstängning för denna körningen ) =) 
 
När jag kom hem från provloppen tog jag Runaway och körde henne en runda, hon tränar på fortsatt bra och allt är perfekt såhär långt! 
 
Sen på kvällen var vi bjudna till min pappa på middag. Vi fick lax och potatis. Oerhört gott var det iaf =) 
Senare efter middagen så tog vi några öl och spelade lite monopol, det var inte min turdag med spel iaf!
 
Idag har vi inte gjort så värst mycket, inga hästar hade träning idag så vi drog till Hööks i Karlstad en sväng och Jenny shoppade lite olika saker, hals till Svartens täcke, någon grimma mm :) 
Sen drog vi upp till Sunne en tur och jag kollade på en ny sulky som jag eventuellt ska dra upp och köpa under veckan, måste ha en fräsch och fin tävlingsvagn när jag kommer till Åby med hästen på Torsdag !
 
Nu har vi ätit Nudlar och kycklingfile, så otroligt gott så jag skulle kunna sitta och äta hela natten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0