Onsdag

Igår ( Tisdag ) så körde vi på bra här hemma. 4 hästar hann vi med mellan 09.30 och 11.35. Då skulle jag köra Jenny på jobb, hon började 12.00. Sen drog jag hem igen och körde ännu en då. 5 tränade totalt. 
Vi börja med Frilla och Ruby. Båda sköter sig bra hemma i träningen, tränar på ordentligt. 
Sen körde vi svarten och Soraya, dom tränade också på bra. Soraya är väldigt fjantig och springer och baskar och fokuserar inte riktigt på det hon ska göra. Skärpning!!!
Jenny var nöjd med svarten! 
Sist körda jag Call Me. Tog en sväng i backen med henne, tränar på starkt och bra men har inte vett på att hushålla med krafterna utan ligger på väldigt, hon tror att allt är en tävling och är väldigt jobbig och ledsam att träna när hon håller på så.. Får köra vidare lite till med henne och se om hon skärper till sig och börjar utvecklas istället annars får jag ta en funderare angående henne. 
 
Idag har vi varit in till banan med Carmen och frilla. Körde ett jobb tillsammans med dom, Carmen tölade en del idag, sprang och slängde sig i galopp 3-4 ggr under jobbet. Sprang ändå 1.40 full väg och speedade 1.25 i provstart. Ändrar lite i utrustningen på henne nästa gång så kan jag sätta min middag på att hon springer premietiden utan att ta ut sig allt för mycket! Bra häst som har fart och styrka men gör väl helst inte mer än nödvändigt då :) 
 
Lite olika bilder:
 
 
Runaway och Paw på Mantorp! 
 
 
Jenny och Frilla på Arvikatravet
 
 
Nordstjärna första gången i vagnen. Skötte sig kanon och är nu körd 3 gånger i vagn utan strul !
 
 
Soraya och Frilla! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0