Resultat Istrav

Idag har vi varit i Årjänga på istrav! 
Jag körde Ruby i hennes lopp! Vi startade från spår 1 på 20m tillägg. Snabb ut och satt i ryggen på hästen som stod 20m före inom bara några steg! Alla la sig på rad på innerspår och jag hamnade tillslut 5.a i ledet. Jag satt kvar där tills 600m kvar ca när jag styrde på, Ruby gick då en rykande avslutning och vi slutade 2.a i mål, slagna med 1 huvud bara. 10m upplopp till så hade vi vunnit loppet enkelt! Krafter kvar i mål och det har hon med sig i nästa lopp hon startar i =) Formen sitter på Ruby nu och hon går framåt mer och mer för varje start hon får göra. 
 
Bilder på Ruby:
 
 
 
 
 
Jenny fick en uppsittning i monteloppet. Hon red Christoffer Gustavssons Lovely Lilly. 3 hästar kvar efter någon strykning där. 
Jenny stod ensam på start så hon fick ju såklart rida i ledningen. Propositionerna är så korkat utskrivna så hästar med 2 miljoner på kontot stod endast 40m på Lovely Lilly som tjänat knappt 90 tusen. Så ganska självklart så hade inte Jenny och Lovely något att säga till om när Conrads Garland och Royal Flush kastade loss sista 500m. Men hon gjorde sitt lopp och fick ju såklart ett 3.e pris med sig hem. Christoffer var nöjd med sin häst och det ska han vara för det var en fin och duktig häst! 
 
Bilder på Lovely Lilly
 
 
 
 
 
Vi är nöjda med dagen! Våra hästar i stallet fungerar bra och vi jobbar vidare! 
 
Ha en trevlig fortsättning på Lördagskvällen! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0