Lördag

Lördag och helgen rullar på för fullt!
Vi är barnlediga helt denna helg och barnen är hos Izabellas farmor och farfar i Årjäng. Väldigt uppskattat att båda får åka dit och vara där så vi får lite ledigt också och får vara lite barnlediga. 
 
Idag har vi varit på provlopp med Runaway och Ruby. 
Båda var väldigt pigga i värmningen och låg på mer än vi ville, i loppet sen så var jag ute efter en rygg med Runaway då jag endast skulle köra en genomkörare för kommande lopp, Jenny red Ruby i samma loppet. Först fick jag 3.e invändigt som sen vart rygg ledaren. Jenny fick ledningen med Ruby så det vart bra. Första 1000 m gick på 1.26 och total tid vart 1.24,4.. Vi är nöjda med båda hästarna som gjorde kanonbra ifrån sig, sista 500m gick på 1.20 och sista 200m ca så tryckte jag till Runaway och då gick det 1.14 in mot mål och Ruby svarade otroligt bra och höll trots detta undan för Runaway med huvud in i mål!  
Runaway verkar ha hittat formen nu, hon drog inte ett djupt andetag efter jobbet och pulsen låg på låga 70. 
Kunde inte sett bättre ut då jag preparerar för en toppen insats i nästa lopp som är otroligt viktigt att hon fungerar och presterar allt hon kan. 
 
Ruby låg lite högre i puls efter loppet men det ska hon även göra som inte varit inne på banan på 2 månader, hon laddas för montelopp på Momarken den 11.e och det ska bli intressant om man ser till hur hon skötte sig idag!
 
Nu har vi nästan precis kommit in från stallet och ska slappa framför en film! Imorgon ska vi eventuellt sätta upp en ny lösdrift här som min svärmor Inga-Lill har betalat för och vi tackar jättemycket för det! 
 
Bild: Runaway och Ruby över upploppet idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0