Måndag

Idag är det dags för V64 på Färjestad med Runaway.. Hon startar i dagens dubbel 1, V64-5, lopp 7.. 
 
Hon har blivit välsignad med spår 1 denna gång. Hade det varit Autostart hade jag varit ruskigt missnöjd men nu är det volt och då ser det annorlunda ut. Hon är nämligen rappare ut i volt än bakom bilen.. 
Motstånd finns det i loppet utan tvekan, bra hästar emot denna gången, finns även mindre bra hästar i loppet så ska inte klaga.. 
 
Runaway har gått framåt med de 2 loppen hon fått efter vilan, Hon tränar på strålande fint. Jag har själv kört henne i ett provlopp efter senaste starten på Färjestad för att vässa formen ytterligare inför denna start. Då var hon smällfin och formen verkar sitta där den ska. Hon har även tränat bedårande efter det jobbet jag körde. 
Imorgon är det över lång distans och det är en fördel för henne, hon är stark och har en vilja av stål, Jag hoppas hon öppnar bra och får en vettig position, sen är det bara att hoppas att flytet är på hennes sida, hon kommer med form och får hon loppet kört vettig och chansen att göra något av det så tror jag att hon kan tjäna sig fina pengar. Hon borde inte räknas bort det har hon visat många gånger när hon är i form. Gäller bara att visa formen också =)
 
Startlistan:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0