Resultat Örebro

Igår var det Örebro som gällde med Ruby Frontline. Jag själv värmde henne och hon kändes bra i travet. På tok för pigg som vanligt men annars inga konstigheter. 
Ute för lopp så tog hon busenkelt hand om ledning som väntat, dom andra står stilla i jämförelse med henne när starten går. Ut på första långsidan så släpper Niclas ledningen och sitter rygg ledaren när första 500 går på 1.14,5. Hon hängde med bra trots att travet inte flöt helt 100% genom svängarna. Ryggen tröttnar och när Niclas flyttar ut Ruby på upploppet så accelerar hon inte mer, slår ändå av 1 av dom =) 
Hon går i mål på tiden 1.18,3, det var endast 0,2 sek ifrån hennes rekord och då ska vi tänka på att banan var 1-2 sek tung.  85 i puls efter loppet så hon kämpade heller inte ihjäl sig =) 
Bra kört av Niclas och bra jobbat av Ruby.
Efter värmningen försökte galningen döda mig via en karatespark med frambenen =) 
 
 
Fick även prata en del med Rickard Berglund! Han ska få en ny hingst till Sättrans Stuteri. Banker Hall! Kommer bli intressant att se intresset på den där. 
Bra hingst tycker jag av det jag läst ang den. SAMT den står hos en otroligt bra och snäll person som är kanon att ha att göra med! Och det tycker jag är det viktigaste =) 
Ska försöka ta en tur framöver nu upp till Sättrans och kolla lite på hästarna och prata =) Nyfiken på hur Notation ser ut nuförtiden =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0