Måndag

Strålande fint väder idag, min sista lediga dag på påskledigheten! 
Idag när vi hade gjort klart allt här hemma så tog vi Carmen och Runaway och drog in till banan! 
Började köra Carmen som jag tycker värmde strålande bra och kändes pigg och fin, i jobbet sen så hade hon lite för mkt hemlängtan just i stallsvängen men förövrigt fin tycker jag, den där stallsvängen är något hon måste öva vidare på för att lära sig helt enkelt! 
 
Runaway var väl pigg i värmningen idag och hon trodde det var tävling hela tiden! Men fin i travet och allt det! I jobbet sen så gjorde hon mer än vad jag från början trodde och förväntade mig av henne! Hon kändes kanonfin och allt flöt på helt perfekt och hon gick 1.17,5 full väg på Arvikatravet! Då ska man samtidigt ta i beaktning att hon var dövad, hon sprang på sina träningsdojjor ( Järnskor runt om ) samt en långvagn och ensam var hon. Allt detta är för henne negativa faktorer! Med detta jobbet idag så kan man börja undra hur hennes nästa start kommer se ut som redan är inplanerad men det återkommer jag senare med! Rekordsänkning är nog att vänta i det närmsta för hennes del!
 
Notation har jag nu kört 2 gånger i vagn och han sköter sig bra! 
Lilla "Elsa" ( Nya fölet ) är så fantastiskt rolig och mysig att ha att göra med så det finns inte, tror det där kommer bli en väldigt fin häst att titta på iaf, sen får vi hoppas att hon blir så bra som möjligt när hennes tid kommer!
 
Bilder:
 
 
Runaway efter sitt jobb!
 
 
 
Carmen under värmningen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0