Söndag

Idag är det söndag och V75 från Solvalla! En annan höjdpunkt på året är även att idag är det äntligen dags för prix d'amerique. Vi har 4 hästar från Sverige som deltar och vi hoppas naturligtvis på största möjliga framgång för dessa! 
 
Istrav i Arvika stod på agendan igår. Det hela började inte bra alls, Ruby skulle med och delta i monteloppet. Hon har tidigare strulat i kärran när hon åker, har alltid gått bra att åka om hon har kompis med sig, så igår lastade vi även in Carmen så hon fick åka med och gå ett snabbjobb efter istravet! 
Ruby började härja litegrann ute på 61.an ner mot Arvika, vi fick till slut stanna vid Select inne i Arvika, då hade hon kastat sig omkull så hon låg med benen mot ytterväggen och hade stöd mot mällanväggen. Jag gick in och lyfta henne för att ge henne allt stöd jag orkade för att hon skulle klara sätta fötterna rätt igen, men det var lönlöst, varje gång jag fick upp henne så kastade hon sig omkull igen så vi fick lasta av dom, Jenny Mahony var snäll och kom och hämtade Carmen så vi fick köra ruby ensam med mellanväggen flyttade åt sidan. Hon skadade sig så istravet vart det inget av med. 
 
Carmens snabbjobb gick sådär tycker jag. Hon kändes väldigt fin i värmningen. Körde tillsammans med Paw Mahony. Jag körde i rygg på honom och Carmen kändes riktigt fin första biten, sen galopperade Paws häst och då kände jag direkt hur Carmen vart osäker och inte riktigt visste vad hon skulle göra. Försökte då att öka tempot lite åt henne för att få henne att fortsätta framåt, men det slutade med att hon ställde till det och galoppera samtidigt som benen vart liite trötta sistabiten, men pulsen efter visade att hon var inte utsliten på såvis! Detta var även första snabbjobbet på länge för henne och hon gick på isbrodd osv så det var väl med all rät som hon vart trött. Nästa gång går hon bättre! 
 
Ha en trevlig dag och hoppas alla kollar på V75 och travet från Frankrike och Vincenne!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0